حجت الاسلام ابراهیمی: سردار سلیمانی، سرباز صادق و مخلص ولایت و مبارزی خستگی ناپذیر در مقابل نظام سلطه و انسانی خاکی و بی آلایش بود که از شهرت و مقام و منصب دور بود و در مقابل دشمن، مقاوم، شدید و سخت بود و در مقابل مستضعفان و پابرهنگان متواضع و کوچک بود.

به گزارش نخل بیدار، به نقل از روابط عمومی نهاد امامت جمعه فراشبند، حجت الاسلام هادی ابراهیمی امام جمعه فراشبند در خطبه های نماز جمعه این هفته، سالگشت شهادت سردار دلها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سید الشهدای مدافعین حرم آل الله و همسنگر او ابومهدی المهندس را به همه ولایتمداران و عاشقان و دوستان ایشان در روی کره زمین تبریک و تسلیت گفت و افزود: این شهید عزیز ما متعلق به ایران نبود بلکه متعلق به همه مسلمانان و آزادگان جهان بود، به همین دلیل، این شهید در همه کشورها، غمخوار و سوگوار داشت.

وی، سردار سلیمانی را سرباز صادق و مخلص ولایت و مبارزی خستگی ناپذیر در مقابل نظام سلطه و انسانی خاکی و بی آلایش دانست که از شهرت و مقام و منصب دور بود و در مقابل دشمن، مقاوم، شدید و سخت بود و در مقابل مستضعفان و پابرهنگان متواضع و کوچک بود. به همین دلیل و دلایل دیگر خداوند متعال هم مزد او را به احسن الوجوه پرداخت کرد و لقب سردار دلها را به او داد و نام او و عکس و تصویر او را در دنیا منتشر کرد و مصداق این آیه شریفه قرار گرفت که «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءٌ عند ربهم یرزقون».

امام جمعه فراشبند با بیان اینکه شهدا زنده اند، گفت: در همین راستا مردم ما و حتی در بعضی از کشورها وقتی که در مقابل دوربین قرار می گرفتند در واکنش به این جنایت بزرگ آمریکای خبیث، می‌گفتند: «من یک سلیمانی هستم» آیا این معنای شهدا زنده هستند، نیست؟ این همان حیات معنوی است که خداوند به شهدا عنایت فرموده است که راه ادامه دارد و لذا ما باید قدر و منزلت شهدای مان را بدانیم و این مسیر را ادامه بدهیم.

 

وی اظهار داشت: قصه شهید عزیز ما تبدیل شد به یک جریان به نام «مکتب شهید سلیمانی»، یعنی خیل عظیمی از جوانان مسلمان و غیرمسلمان، دوست دارند همچون شهید بزرگوار مدافع حرم اهل بیت و مدافع مظلومان عالم و ستیزه گر با جبهه کفر و نفاق باشند.

خطیب نماز جمعه فراشبند با اشاره به اینکه آقای مورفی خطاب به ترامپ پلید، گفت: آیا فکر نمی کنی کشته ژنرال سلیمانی، برای آمریکا خطرناک‌تر از زنده‌اش است، افزود: این یعنی اینکه دشمن متوجه این مطلب شده که شهادت سلیمانی بیشتر از حیاتش کارگر است و توانسته است یک جبهه ای جدید از نسل جدید، خواهان واکنش سخت به آمران و قاتلان شهید باشند و خود را جزء مکتب شهید حاج قاسم بدانند و تا قصاص نکنند، از پای ننشینند واین همان حیات معنوی شهید است که در روح و جان انسان های آزاده و خداخواه می‌دمد و از آنها یک سرباز تربیت می نماید.

وی افزود: امیدواریم که نتیجه خون مردان میدان عمل، شهیدان حاج قاسم و ابومهدی المهندس و فخری زاده و سایر شهدای مدافع حرم، منجر به ایجاد جبهه جدیدی به نام جبهه مقاومتِ امت محور اسلامی گردد و زمینه را برای خروج همیشگی آمریکا و دفع شر آنها از منطقه خلیج فارس گردد.

حجت الاسلام ابراهیمی به مناسبت سالگرد نهم دی ماه گفت: ای کسانی که دانسته یا ندانسته به دنبال جریان رفراندوم هستید، بین خود و خدای خود اگر اعتقاد راسخ دارید قضاوت کنید، آیا حضور چند ده میلیونی مردم شریف و مومن انقلابی در نهم دیماه ۸۸ و در تشییع شهدای مقاومت، حاج قاسم و ابومهدی در سال گذشته رفراندومی در تایید ولایت و تجدید عهد امت با امامت نبود؟ آیا فریاد مردم عزیز ما را نشنیدید که می‌گفتند: «خامنه ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است». براستی به دنبال چه چیزی می‌گردید؟ باز چه فتنه ای در راه است؟ از خدا بترسید اگر به یوم الحساب و یوم القیامه اعتقاد دارید، چه می خواهید؟ پست که دارید، مال و ثروت فراوان نیز که دارید، باز به دنبال چه چیز هستید؟

وی تاکید کرد: به خدا قسم هر سخنی از گلوی فردی در تضعیف ولایت بلند شود، مطمئناً نفیر شیطان است و از یاران و اولیا شیطان رجیم می باشد که خداوند در سوره انعام آیه ۱۲۱ می فرماید: «قطعاً شیاطین، شبهات ناروایی را به ضد احکام خدا به دوستانشان القاء می کنند تا با شما مومنان مجادله و ستیزه کنند و اگر از آنان پیروی کنید یقیناً شما هم مشرکید.

امام جمعه فراشبند با اشاره به فرموده مرحوم سید احمد خمینی، گفت: «هرکس بین اطاعت از مقام معظم رهبری و امام راحل تفاوت قائل شود، در خط آمریکاست».

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، با تبریک هفته سواد آموزی، به همه سواد آموزان، آموزشیاران، معلمان و دست‌اندرکاران نهضت سواد آموزی به روایتی از نظر رسول خدا پرداخت که خطاب به مسلمانان فرمودند: اطلبو العلم من المهد الی اللحد، از گهواره تا زمان مرگ به دنبال علم و دانش باشید، زیرا العلمُ سلطان؛ علم قدرت آفرین است، علم پادشاه است و می‌تواند بر دنیا سلطنت کند.

وی افزود: قدرت ابرقدرت‌ها در همه عرصه ها به دلیل پویایی علم و ترقی و پیشرفت علم در آن کشورهاست.

امام جمعه فراشبند نهضت سوادآموزی را از یادگاری‌های حضرت امام راحل دانست که حضرت امام، از همان ابتدای انقلاب دستور تاسیس نهضت سوادآموزی را دادند تا بلکه بیسوادی در کشور ریشه‌کن شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۹ درصد از مردم در سال ۵۷ که انقلاب شد، بی سواد بودند، افزود: امروز الحمدالله بیش از ۹۵ درصد از مردم از نعمت خواندن و نوشتن برخوردارند.

وی با تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران تعلیم و تعلم، از همه بی سوادان و کم سوادان خواست که به ندای سازمان نهضت سوادآموزی پاسخ مثبت بدهند.

خطیب نماز جمعه فراشبند در خطبه اول نماز جمعه در ادامه مبحث هفته های گذشته، به شرایط دعا پرداخت و گفت: از حماد بن عیسی نقل شده که گفت: شرفیاب شدم خدمت امام صادق علیه السلام و عرض نمودم، مرا یک آیه قرآن به شک انداخته و آن این آیه شریفه است که حضرت حق می فرماید: ادعونی استجب لکم و مرا بتوانید تا اجابت کنم شما را و من هرچی می خوانم خدا را، اثر اجابت در دعای خویش نمی بینم.

حضرت فرمودند: پس تو بدگمان به خدا شده ای و خیال می کنی او خلف نموده است. عرض کردم نه. فرمود پس تردید تو از چیست؟ عرض کردم: نمی‌دانم. فرمود: جهتش آن است که شما خدا را از جهت دعا و با شرایط آن می خوانید. عرض کردم: شرایط دعا را برای من بیان نمایید. فرمودند: شرایط دعا بسیار است که مختصر آن این چند امر است:
اول آنکه پیش از دعا، حمد و سپاس گزاری از حق کنی و به یاد نعمتهایی که خداوند به تو عنایت کرده، بیفتی. یعنی بلافاصله خواسته هایت را مطرح نکن، اول خدا را حمد و ثنا کن. مثلاً سه آیه آخر سوره مبارکه حشر در شأن و حمد خداست، یا هرچه خودت بلد هستی بگو، بعد نعمتهایی که خدا به تو داده است ذکر کن. نعمت خانه و زندگی، نعمت کسب و کار، مغازه و ماشین، نعمت اهل بیت، نعمت داشتن همسر و اولاد، نعمت خانه و زندگی، نعمت کسب و کار مغازه و ماشین و غیره، یعنی همه کاره را خدا بدان و خودت هیچ کاره، دوم آنکه صلوات بر نبی مکرم اسلام و اهل بیت او بفرستی، سوم آنکه به یاد گناهان خویش افتی و از آن ها توبه نمایی، آیا کسی هستی که در زندگی گناه نکرده باشد، گناهانی که در خلوت انجام داده‌ای، گناهانی که در جلوت و در انظار عموم انجام داده ای، از دست این ها توبه و استغفار نما.

چهارم اینکه گاهی حوائج خویش را در اجتماع مومنین از خدا تقاضا نما، زیرا دعا در اجتماع مومنین مستجاب است.

امام صادق علیه السلام فرمود: پدرم امام باقر(ع) هرگاه امری او را محزون می‌نمود، بانوان و اطفال را به گرد خویش جمع می‌کرد و آنحضرت دعا می نمود و آنان آمین می‌گفتند و می فرمودند: دعا کننده و آمین گو در اجر شریک می باشند.
پنجم اینکه دست های خود را مقابل صورت قرار دهد و در حالت تضرع و گریه و ابتهال، حاجت خود را مطالبه نماید و الحاح و اصرار در حاجت خود نماید.
بعضی ها حال و حوصله دعا کردن ندارند و یا اگر دعا می‌کنند، با عجله طلب می نمایند و چون می بیند، دعایشان در یک مدت کوتاه محقق نشده، رها می‌کنند و مایوس می شوند.

ششم اینکه حوائج خود را به زبان آورد و نام ببرد. اگر چه خداوند، دانای به همه امور حوائج قلبی او را می داند، لاکن ذکر حاجت چون اظهار ذلت و بندگی است، تاثیر آن در محضر خداوند و در درگاه او بیشتر اثرگذار است.

امام صادق علیه السلام فرمودند: خدا دوست دارد یا حاجت های خود را به درگاه او شرح دهی. فرمودند خدا رحمت کند بنده ای را که از خدای عزّ و جلّ حاجتی بخواهد و در دعای درباره آن پافشاری و اصرار کند، خواه اجابت شود و خواه نشود.

هفتم اینکه در حق مؤمنین غالب هم دعا نماید. زیرا کسی که در غیاب مؤمنین دعا کند، ملائکه آسمان ها صد برابر آن را از خداوند برای او تقاضا نمایند و این فرموده امام موسی بن جعفر علیه السلام است.
هشتم اینکه ممکن است در عدم استجابت دعا مصالحی باشد که بنده اطلاعی از آن مصالح ندارد. اما خداوند چون مطلع است آنها را مستجاب نمی فرماید و در عوض آن در آخرت ثواب و پاداش آن دعا را به او خواهد داد.

در این مورد عرض کنم من و شما در زندگی تجربیاتی داریم، از خداوند چیزی می خواستیم و او به ما نداد، ما هم ناراحت شدیم که چرا نداده، اما بعدها فهمیدیم که به نفع ما نبوده که نداده است.